دانلود کتاب های عربی



آنچه هر مسلمان باید بداند

نویسنده: name

اثر جامع و مبسوطی است در بیان مبانی و اصول عقیدتی اسلام و شرح احکام عملی آن. هدف از گردآوری اثر آشنا کردن مسلمانان با اصول عقیدتی و شرعی دین مبین اسلام و آگاهی از واجبات و محرمات آن و چگونگی عمل به آنهاست. این اثر که با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، روایت نبوی و دیدگاه‌های فقهی علمای دین نگاشته شده، با بحث پیرامون ارکان ایمان به خدا و دلایل فطری و عقلی وجود باریتعالی آغاز می‌گردد. مفهوم توحید و انواع آن اسماء و صفات ، چرایی و چگونگی ایمان به فرشتگان و پیامبران و کتاب‌های آسمانی قبل از اسلام، مباحثی است که در فصول بعدی ارایه می‌شوند. کتاب، با اثبات وجود روز قیامت و نشانه‌های آن کیفیت بهشت و جهنم و شفاعت ادامه می‌یابد. ایمان به وجود قضا و قدر، وجوب نصب رهبر و وظایف وی و حقوق مسلمانان بر یکدیگر، از موضوعاتی است که در ادامه به آنها پرداخته شده است. فصل دوم کتاب، بیان ارکان اسلام است که در آن، به مفهوم و فلسفه نماز و وجوب انجام آن و احکام مرتبط با آن اختصاص دارد نویسنده آنگاه به مسیله زکات و انواع مصارف آن و احکام روزه و حج پرداخته است. فصل پایانی به موضوع تشکیل خانواده در اسلام و احکام خواستگاری و ازدواج و طلاق، پوشش زنان و صله ارحام و محرمات خوردن و آشامیدن به دقت و تفصیل اشاره کرده است.

اثر جامع و مبسوطی است در بیان مبانی و اصول عقیدتی اسلام و شرح احکام عملی آن. هدف از گردآوری اثر آشنا کردن مسلمانان با اصول عقیدتی و شرعی دین مبین اسلام و آگاهی از واجبات و محرمات آن و چگونگی عمل به آنهاست. این اثر که با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، روایت نبوی و دیدگاه‌های فقهی علمای دین نگاشته شده، با بحث پیرامون ارکان ایمان به خدا و دلایل فطری و عقلی وجود باریتعالی آغاز می‌گردد. مفهوم توحید و انواع آن اسماء و صفات ، چرایی و چگونگی ایمان به فرشتگان و پیامبران و کتاب‌های آسمانی قبل از اسلام، مباحثی است که در فصول بعدی ارائه می‌شوند. کتاب، با اثبات وجود روز قیامت و نشانه‌های آن کیفیت بهشت و جهنم و شفاعت ادامه می‌یابد. ایمان به وجود قضا و قدر، وجوب نصب رهبر و وظایف وی و حقوق مسلمانان بر یکدیگر، از موضوعاتی است که در ادامه به آنها پرداخته شده است. فصل دوم کتاب، بیان ارکان اسلام است که در آن، به مفهوم و فلسفه نماز و وجوب انجام آن و احکام مرتبط با آن اختصاص دارد نویسنده آنگاه به مسئله زکات و انواع مصارف آن و احکام روزه و حج پرداخته است. فصل پایانی به موضوع تشکیل خانواده در اسلام و احکام خواستگاری و ازدواج و طلاق، پوشش زنان و صله ارحام و محرمات خوردن و آشامیدن به دقت و تفصیل اشاره کرده است.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات