دانلود کتاب های عربی



اهمیت نماز جماعت

نویسنده: name

بیان فضایل و احکام نماز جماعت و دلایل شرعیِ ادای آن از قرآن و سنت پاک نبوی و پاسخ به شبهات آن است. نویسنده با اشاره به کم‌رنگ‌شدن فریضه نماز جماعت به ویژه نماز صبح در میان مسلمانان، هدف از تالیف این اثر را آگاهی بخشی به مسلمانان درباره این فریضه عبادی و ترغیب آنان به احیا و تقویت این سنت حسنه عنوان می‌کند. وی در فصل نخست، احکام نماز جماعت را با بهره‌گیری از سنت پیامبر عزیز و صحابه ارجمند ایشان تشریح کرده و به شبهات مربوط به آن پاسخ می‌گوید. فصل دوم، فضایل نماز جماعت را با استفاده از کلام گهربار پیامبر، بیان می‌کند و در فصل بعد، نشان می‌دهد که بی‌اعتنایی به آن، چگونه در مسیر توبه ایجاد مانع کرده و اهمیت دادن به جماعت، چه آسان موجب تکفیر بدی‌ها و بازگشت به سوی خداوند متعال می‌شود. در پایان، اعمال و عواملی را معرفی می‌کند که موجب پایبندی به نماز جماعت می‌شوند.

بیان فضایل و احکام نماز جماعت و دلایل شرعیِ ادای آن از قرآن و سنت پاک نبوی و پاسخ به شبهات آن است. نویسنده با اشاره به کم‌رنگ‌شدن فریضه نماز جماعت به ویژه نماز صبح در میان مسلمانان، هدف از تألیف این اثر را آگاهی بخشی به مسلمانان درباره این فریضة عبادی و ترغیب آنان به احیا و تقویت این سنت حسنه عنوان می‌کند. وی در فصل نخست، احکام نماز جماعت را با بهره‌گیری از سنت پیامبر عزیز و صحابه ارجمند ایشان تشریح کرده و به شبهات مربوط به آن پاسخ می‌گوید. فصل دوم، فضایل نماز جماعت را با استفاده از کلام گهربار پیامبر، بیان می‌کند و در فصل بعد، نشان می‌دهد که بی‌اعتنایی به آن، چگونه در مسیر توبه ایجاد مانع کرده و اهمیت دادن به جماعت، چه آسان موجب تکفیر بدی‌ها و بازگشت به سوی خداوند متعال می‌شود. در پایان، اعمال و عواملی را معرفی می‌کند که موجب پایبندی به نماز جماعت می‌شوند.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات