دانلود کتاب های عربی



أحكام ويژه بانوان

نویسنده: name

بیان و احکام و دستورات اسلام در خصوص زنان است که با بهره‌گیری از آیات قرآن و روایات نقل شده از پیامبر اکرم تدوین شده است. این اثر، ترجمه فارسی کتاب «تنبیهات علی احکامٍ تختصّ بالمومنات» است. نویسنده در آغاز، جایگاه زن را در دوران قبل از اسلام در جوامع گوناگون بررسی نموده و آنگاه به کرامات و ارزش‌هایی اشاره می‌کند که اسلام برای زنان به ارمغان آورده است؛ سپس رویکرد غیر انسانی و بهره‌جویانه دنیای جدید به زن را بازگو می‌کند. بحث کتاب، با بیان احکام مربوط به آرایش جسمی زنان آغاز شده و در فصل بعد، احکام حیض، نفاس و استحاضه به تفکیک بیان می‌شوند. در ادامه ضمن اشاره به معنا و دلایل و فواید حجاب، ویژگی‌های لباس شرعی زن مسلمان را برمی‌شمرد، فصل پنجم به بیان احکامی اختصاص دارد که مربوط به نمازخواندن زنان است و فصل ششم، درباره احکامی است که واجب است برای زنان مرده مسلمان انجام دهند. احکام ویژه روزه و حج و عمره زنان، مباحثی است که در دو فصل بعدی می‌آید، و فصل‌های پایانی کتاب، به احکام زناشویی و شیوه‌های حفظ کرامت و عزت زن مسلمان اختصاص دارد.

بیان و احکام و دستورات اسلام در خصوص زنان است که با بهره‌گیری از آیات قرآن و روایات نقل شده از پیامبر اکرم تدوین شده است. این اثر، ترجمه فارسی کتاب «تنبیهات علی أحکامٍ تختصّ بالمؤمنات» است. نویسنده در آغاز، جایگاه زن را در دوران قبل از اسلام در جوامع گوناگون بررسی نموده و آنگاه به کرامات و ارزش‌هایی اشاره می‌کند که اسلام برای زنان به ارمغان آورده است؛ سپس رویکرد غیر انسانی و بهره‌جویانه دنیای جدید به زن را بازگو می‌کند. بحث کتاب، با بیان احکام مربوط به آرایش جسمی زنان آغاز شده و در فصل بعد، احکام حیض، نفاس و استحاضه به تفکیک بیان می‌شوند. در ادامه ضمن اشاره به معنا و دلایل و فواید حجاب، ویژگی‌های لباس شرعی زن مسلمان را برمی‌شمرد، فصل پنجم به بیان احکامی اختصاص دارد که مربوط به نمازخواندن زنان است و فصل ششم، درباره احکامی است که واجب است برای زنان مرده مسلمان انجام دهند. احکام ویژه روزه و حج و عمره زنان، مباحثی است که در دو فصل بعدی می‌آید، و فصل‌های پایانی کتاب، به احکام زناشویی و شیوه‌های حفظ کرامت و عزت زن مسلمان اختصاص دارد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات