دانلود کتاب های عربی


ام ایمن بانویی از عصر پیامبر صلی الله علیه و سلم

نویسنده: name

زندگینامه ام ایمن – از زنان صحابی پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم - و بیان الگوهایِ اخلاقی و ایمانی وی است. نویسنده در آغاز، با اشاره به ویژگی‌های برجسته ام ایمن و سخنان نبی بزرگوار اسلام در کرامت و شان آن بانوی بزرگوار، انگیزه خود را از تالیف این اثر، ارایه الگویی تمار عیار و راهنمایی مناسب برای دختران و زنان جامعه امروز می‌داند، تا بتوانند با مطالعه زندگی زنان صدر اسلام، فراز و نشیب حیات طیبه آنان را اسوه خود قرار دهند و بدین شکل، از چنگال شیاطین زمینی نجات یابند. وی پس از بیان چگونگی گرویدنِ امّ ایمن به اسلام، خانواده و فرزندان او را معرفی کرده و خواننده را با ماجرایِ هجرت او به مدینه آشنا می‌سازد. در ادامه، نقش ام ایمن را در میدان‌های جنگ علیه کفار و مشرکین بیان کرده و ویژگی‌های اخلاقی برجسته او را برمی‌شمارد. در بخش پایانیِ کتاب، زندگی و فعالیت‌های او را پس از درگذشت رسول خدا شرح می‌دهد.

زندگینامه ام ایمن – از زنان صحابی پیامبر اکرم صلي الله علیه وسلم - و بیان الگوهایِ اخلاقی و ایمانی وی است. نویسنده در آغاز، با اشاره به ویژگی‌های برجستة ام ایمن و سخنان نبی بزرگوار اسلام در کرامت و شأن آن بانوی بزرگوار، انگیزه خود را از تألیف این اثر، ارائه الگویی تمار عیار و راهنمایی مناسب برای دختران و زنان جامعه امروز می‌داند، تا بتوانند با مطالعة زندگی زنان صدر اسلام، فراز و نشیب حیات طیبة آنان را اسوه خود قرار دهند و بدین شکل، از چنگال شیاطین زمینی نجات یابند. وی پس از بیان چگونگی گرویدنِ امّ ایمن به اسلام، خانواده و فرزندان او را معرفی کرده و خواننده را با ماجرایِ هجرت او به مدینه آشنا می‌سازد. در ادامه، نقش ام ایمن را در میدان‌های جنگ علیه کفار و مشرکین بیان کرده و ویژگی‌های اخلاقی برجستة او را برمی‌شمارد. در بخش پایانیِ کتاب، زندگی و فعالیت‌های او را پس از درگذشت رسول خدا شرح می‌دهد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات