دانلود کتاب های عربی


تجلی اخلاق اسلامی در سوره zwnj ی حجرات

نویسنده: name

نویسنده سعی دارد در صفحات این کتاب به صورتی بسیار گذرا به شمه‌ای از جوانب اخلاقی سوره حجرات اشاره کند..از بین سوره‌های بزرگ قرآن کریم که حقایق عقیده، برنامه‌ی شریعت، راه و رسم انسانیت، مرام ادب و الفبای اخلاق را در لابلای خود دارد سوره «حجرات» می‌باشد. الله تبارک و تعالی در این سوره مبارکه در کمال صراحت و وضوح به مسلمانان ارشاد می‌فرماید: شیوه زندگی شما با سایر انسانها فرق دارد، یعنی مسلمانان باید در جامعه‌ی بشری اسوه و نمونه اخلاق باشند، و جامعه‌ی اسلامی نمادی از عدالت اجتماعی، نهایت احترام و ادب با پروردگار عالم، نهایت احترام و تبجیل در مقابل پیک و فرستاده و رسول برگزیده او و نهایت احترام و ادب در مقابل سایر انسانها، باید باشد. هر شخصی که به الله و رسولش ایمان می آورد باید به تمامی معانی اخلاقی و آداب اسلامی آراسته گردد، چنانکه قرآن کریم بدان امر نموده است.

نویسنده سعی دارد در صفحات این کتاب به صورتی بسیار گذرا به شمه‌ای از جوانب اخلاقی سوره حجرات اشاره کند..از بين سوره‌هاي بزرگ قرآن كريم كه حقايق عقيده، برنامه‌ي شريعت، راه و رسم انسانيت، مرام ادب و الفبای اخلاق را در لابلاي خود دارد سورة «حجرات» مي‌باشد. الله تبارك و تعالي در اين سورة مباركه در کمال صراحت و وضوح به مسلمانان ارشاد مي‌فرمايد: شيوة زندگي شما با سایر انسانها فرق دارد، يعني مسلمانان باید در جامعه‌ي بشری اسوه و نمونه اخلاق باشند، و جامعه‌ي اسلامی نمادی از عدالت اجتماعي، نهایت احترام و ادب با پروردگار عالم، نهایت احترام و تبجیل در مقابل پیک و فرستاده و رسول برگزيده او و نهایت احترام و ادب در مقابل سایر انسانها، باید باشد. هر شخصي كه به الله و رسولش ايمان مي آورد بايد به تمامی معانی اخلاقی و آداب اسلامي آراسته گردد، چنانكه قرآن كريم بدان امر نموده است.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات