دانلود کتاب های عربی



ابوذر زبان تلخ حق

نویسنده: name

زندگینامه ابوذر غفاری و شرح مجاهدت‌ها و فضایل اوست. انگیزه نویسنده از تالیف این اثر، بیان حقایق تحریف‌شده زندگی ابوذر و دیدگاهش نسبت به صحابه رسول خدا و به ویژه خلفا است. وی با اشاره به ترجمه دکتر شریعتی از کتاب «ابوذر غفاری یار رسول خدا» نوشته عبدالحمید السحار که با عنوان «ابوذر غفاری، خداپرستِ سوسیالیست» در ایران منتشر شده، به دخل و تصرف‌های مکرر مترجم اشاره کرده و آنها را نابجا و نابخشودنی می‌داند و در این اثر می‌کوشد تا به دور از تعصبات مذهبی و تاریخی، چهره واقعی این مجاهد شریف را برای خوانندگان به تصویر بکشد. کتاب، روایتی داستانی دارد و با نثری روان و شیوا مراحل زندگی ابوذر را شرح می‌دهد. نویسنده پس از بیان چگونگی تشرف ابوذر به اسلام، گوشه‌هایی از زندگی وی را نقل کرده و به رابطه صمیمانه و نزدیک وی با رسول خدا و دیگر صحابه می‌پردازد. او پس از بیان گفتار پیامبر در باره شان و منزلت ابوذر، رویکرد وی را نسبت به حوادث پس از وفات ایشان و انتخاب خلیفه بازگو می‌کند. شرح رابطه دوستانه ابوذر با علی و دیگر خلفا، به ویژه عثمان، بیان شجاعت‌هایش در اظهار حق و جدال با منافقان و دشمنان اسلام از جمله موضوعات کتاب است.

زندگینامه ابوذر غفاری و شرح مجاهدت‌ها و فضایل اوست. انگیزه نویسنده از تألیف این اثر، بیان حقایق تحریف‌شدة زندگی ابوذر و دیدگاهش نسبت به صحابة رسول خدا و به ویژه خلفا است. وی با اشاره به ترجمه دکتر شریعتی از کتاب «ابوذر غفاری یار رسول خدا» نوشته عبدالحمید السحار که با عنوان «ابوذر غفاری، خداپرستِ سوسیالیست» در ایران منتشر شده، به دخل و تصرف‌های مکرر مترجم اشاره کرده و آنها را نابجا و نابخشودنی می‌داند و در این اثر می‌کوشد تا به دور از تعصبات مذهبی و تاریخی، چهره واقعی این مجاهد شریف را برای خوانندگان به تصویر بکشد. کتاب، روایتی داستانی دارد و با نثری روان و شیوا مراحل زندگی ابوذر را شرح می‌دهد. نویسنده پس از بیان چگونگی تشرف ابوذر به اسلام، گوشه‌هایی از زندگی وی را نقل کرده و به رابطه صمیمانه و نزدیک وی با رسول خدا و دیگر صحابه می‌پردازد. او پس از بیان گفتار پیامبر در باره شأن و منزلت ابوذر، رویکرد وی را نسبت به حوادث پس از وفات ایشان و انتخاب خلیفه بازگو می‌کند. شرح رابطه دوستانه ابوذر با علی و دیگر خلفا، به ویژه عثمان، بیان شجاعت‌هایش در اظهار حق و جدال با منافقان و دشمنان اسلام از جمله موضوعات کتاب است.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات