دانلود کتاب های عربی


حقیقت و اهمیت فهم نصوص شرعی توسط سلف صالح

نویسنده: name

اهمیت برداشتِ دینی سَلَف صالح را از قرآن و سنت تبیین می‌کند و تاثیر را در دینداریِ مسلمانان امروز توضیح می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اصول علمی برای فهم متون شرعی و بررسی آن، بهره‌گیری از فهمِ سلف صالح درباره نصوص است؛ زیرا درستیِ فهم نصوص شرعی، پایه اساسی در درست بودن استدلال دینی و فقهی می‌باشد و شخص نمی‌تواند هدف الله و رسولش را بفهمد مگر آنکه فهمش از رهنمودهای قرآن و سنت، مطابق با فهم سلفِ صالح باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، نویسنده در کتاب حاضر، ابتدا رابطه فهم را با علم و فقه و تفسیر شرح می‌دهد و سپس نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام، علمای دینی چگونه میراثِ دینی سلف صالح را در کتابهای خود جمع‌آوری کرده‌اند. وی در بخش پایانی کتاب دلایلی را ذکر می‌کند که بیانگر حجیّت فهم سلف صالح است. وی همچنین آثار و نتایج مبارکِ پیروی از شیوه دینداری را شرح می‌دهد.

اهمیت برداشتِ دینی سَلَف صالح را از قرآن و سنت تبیین می‌کند و تأثیر را در دینداريِ مسلمانان امروز توضیح می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اصول علمی برای فهم متون شرعی و بررسی آن، بهره‌گیری از فهمِ سلف صالح درباره نصوص است؛ زیرا درستيِ فهم نصوص شرعی، پایه اساسی در درست بودن استدلال دینی و فقهی می‌باشد و شخص نمی‌تواند هدف الله و رسولش را بفهمد مگر آنکه فهمش از رهنمودهای قرآن و سنت، مطابق با فهم سلفِ صالح باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، نویسنده در کتاب حاضر، ابتدا رابطه فهم را با علم و فقه و تفسیر شرح می‌دهد و سپس نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام، علمای دینی چگونه میراثِ دینی سلف صالح را در کتابهای خود جمع‌آوری کرده‌اند. وی در بخش پایانی کتاب دلایلی را ذکر می‌کند که بیانگر حجيّت فهم سلف صالح است. وی همچنین آثار و نتایج مبارکِ پیروی از شیوه دینداری را شرح می‌دهد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات