دانلود کتاب های عربی



اسلام ناب إسلامية لا وهابية

نویسنده: name

پژوهشی جامعی است که به بیان انگیزه جنبش اصلاح دینی محمد بن عبدالوهاب در قرن 12 هجری در شبه جزیره عربستان پرداخته و اصول عقیدتی این گروه از موحدینِ مصلح را بازگو می‌کند. هدف از نگارش این اثر، ادای احترام به شیخ محمد بن عبدالوهاب و دفاع از آرمآنها و باورهای وی در برابر دشمنان مُغرضِ آن بزرگوار است. نویسنده در آغاز، وضعیت نجد منطقه میانی جزیره العرب را پیش از دعوت شیخ، در زمان خلافت امویان، عباسیان و عثمانیان شرح داده است. وی پس از توضیح اوضاع جهان اسلام در هنگام ظهور دعوت، مختصری از زندگی، خانواده، نسب و تحصیلات شیخ را بیان می‌کند. سپس حقیقتِ حرکتِ اصلاحی، یا آنچه را که شیعیان، «وهابیت» می‌خوانند به تفصیل شرح داده و به اتهامات و افتراهایی که به آن وارد کرده‌اند، پاسخ می‌گوید. در فصل بعد، به منظور شفاف‌سازی پیامِ نهضت شیخ، روش و عملکرد او را در دعوت به سوی حق و آموزه‌های حقیقی دین، مورد مداقه قرار می‌دهد. معرفی منابع معرفتیِ جنبش محمد بن عبدالوهاب و بیان تفصیلی عقاید و آموزه‌های او در فصل بعدی آمده است. نویسنده در ادامه، با ارایه دلایل محکم از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم، بر کلیه اتهامات و دروغ‌هایی که به شیخ نسبت می‌دهند، خط بطلان می‌کشد. سپس، شهادت شخصیت‌های دینی و پژوهشگران علوم اسلامی را درباره حرکت اصلاح طلبانه شیخ و آثار و برکات آن بیان کرده و در پایان، به توضیح نظام سیاسی و مذهبی عربستان سعودی پرداخته و میزان تاثیرپذیریِ آنان از عقاید شیخ و دستاوردهای جنبش او را شرح می‌دهد.

پژوهشی جامعی است که به بیان انگیزه جنبش اصلاح دینی محمد بن عبدالوهاب در قرن 12 هجری در شبه جزیره عربستان پرداخته و اصول عقیدتی این گروه از موحدینِ مصلح را بازگو می‌کند. هدف از نگارش این اثر، ادای احترام به شیخ محمد بن عبدالوهاب و دفاع از آرمآنها و باورهای وی در برابر دشمنان مُغرضِ آن بزرگوار است. نویسنده در آغاز، وضعیت نجد منطقه میانی جزیرة العرب را پیش از دعوت شیخ، در زمان خلافت امویان، عباسیان و عثمانیان شرح داده است. وی پس از توضیح اوضاع جهان اسلام در هنگام ظهور دعوت، مختصری از زندگی، خانواده، نسب و تحصیلات شیخ را بیان می‌کند. سپس حقیقتِ حرکتِ اصلاحی، یا آنچه را که شیعیان، «وهابیت» می‌خوانند به تفصیل شرح داده و به اتهامات و افتراهایی که به آن وارد کرده‌اند، پاسخ می‌گوید. در فصل بعد، به منظور شفاف‌سازی پیامِ نهضت شیخ، روش و عملکرد او را در دعوت به سوی حق و آموزه‌های حقیقی دین، مورد مداقه قرار می‌دهد. معرفی منابع معرفتیِ جنبش محمد بن عبدالوهاب و بیان تفصیلی عقاید و آموزه‌های او در فصل بعدی آمده است. نویسنده در ادامه، با ارائه دلایل محکم از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم، بر کلیه اتهامات و دروغ‌هایی که به شیخ نسبت می‌دهند، خط بطلان می‌کشد. سپس، شهادت شخصیت‌های دینی و پژوهشگران علوم اسلامی را درباره حرکت اصلاح طلبانة شیخ و آثار و برکات آن بیان کرده و در پایان، به توضیح نظام سیاسی و مذهبی عربستان سعودی پرداخته و میزان تأثیرپذیریِ آنان از عقاید شیخ و دستاوردهای جنبش او را شرح می‌دهد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات