دانلود کتاب های عربی


آیا سجده بر غیر زمین جایز است

نویسنده: name

رساله کوتاهی است در باره کیفیت سجده و احکام مربوط به آن، نویسنده در این اثر می‌کوشد تا به این پرسش‌ها پاسخ گوید که آیا سجده بر غیر زمین غیر سنگ و خاک شرعاً جایز است و این که اگر کسی بر وجه الارض سجده نکند ولی بر روی فرش یا گلیمی نماز گزارد و یا قطعه سنگ یا پاره خشتی را در موضع سجده قرار دهد چه حکمی دارد. وی با استناد به آیات قرآن کریم شرایط نماز و سجده را بیان کرده و سپس روایات متعددی را که درباره روش پیامبر اکرم در نمازگزاردن، و به ویژه سجده‌کردن، رسیده است نقل می‌کند. وی در پایان، به مقوله سجده‌کردن بر مهر و مفاسد اجتماعی و عقیدتی آن اشاره کرده و روایات مختلفی را نقل می‌کند که مسلمانان را از این عمل برحذر داشته است.

رساله کوتاهی است در باره کیفیت سجده و احکام مربوط به آن، نویسنده در این اثر می‌کوشد تا به این پرسش‌ها پاسخ گوید که آیا سجده بر غیر زمین غیر سنگ و خاک شرعاً جایز است و این که اگر کسی بر وجه الأرض سجده نکند ولی بر روی فرش یا گلیمی نماز گزارد و یا قطعه سنگ یا پاره خشتی را در موضع سجده قرار دهد چه حکمی دارد. وی با استناد به آیات قرآن کریم شرایط نماز و سجده را بیان کرده و سپس روایات متعددی را که درباره روش پیامبر اکرم در نمازگزاردن، و به ویژه سجده‌کردن، رسیده است نقل می‌کند. وی در پایان، به مقوله سجده‌کردن بر مهر و مفاسد اجتماعی و عقیدتی آن اشاره کرده و روایات مختلفی را نقل می‌کند که مسلمانان را از این عمل برحذر داشته است.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات