دانلود کتاب های عربی



اسلام و نژاد پرستی

نویسنده: name

دیدگاه اسلام را در مورد نژادپرستی و برتری نژادی یا خانوادگی شرح داده و مسلمانان را به اتفاق و وحدت کلمه دعوت می‌کند. دنیای جدید با معیارهای غیر اخلاقی و صرفاً مادیگرایانه، بشر را به سویی سوق داده که ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی جای خود را به برتری‌هایِ قومی و ملیتی داده است و همین امر، موجب جدایی و اختلاف مسلمانان در بسیاری از مناطق شده است. نویسنده در این اثر می‌کوشد تا با بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن و کلام گهربار پیامبر و سخنان صحابه کرام معیارهای حقیقی ارزش و شان انسانی را یادآوری کند و الگوی اصیل ارزش‌های اسلامی را در وجدان مسلمانان بیدار سازد. وی در فصل نخست، آیات متعددی از قرآن را درباره شیوه مبارزه با نژادپرستی نقل و شرح می‌کند. در فصل بعد، سخنان پیامبر رحمت و مهربانی – محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم - را در مورد ملیت‌گرایی و مذّمت آن، روایت می‌کند. در ادامه، ویژگی‌های امت اسلام و علت وجوب اتحاد و یکپارچگی آنان را توضیح داده و در پایان، نتایج و مفاسد نژادپرستی و غرور ملی و نَسَبی را برمی‌شمارد.

دیدگاه اسلام را در مورد نژادپرستی و برتری نژادی یا خانوادگی شرح داده و مسلمانان را به اتفاق و وحدت کلمه دعوت می‌کند. دنیای جدید با معیارهای غیر اخلاقی و صرفاً مادیگرایانه، بشر را به سویی سوق داده که ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی جای خود را به برتری‌هایِ قومی و ملیتی داده است و همین امر، موجب جدایی و اختلاف مسلمانان در بسیاری از مناطق شده است. نویسنده در این اثر می‌کوشد تا با بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن و کلام گهربار پیامبر و سخنان صحابه کرام معیارهای حقیقی ارزش و شأن انسانی را یادآوری کند و الگوی اصیل ارزش‌های اسلامی را در وجدان مسلمانان بیدار سازد. وی در فصل نخست، آیات متعددی از قرآن را درباره شیوه مبارزه با نژادپرستی نقل و شرح می‌کند. در فصل بعد، سخنان پیامبر رحمت و مهربانی – محمد مصطفی صلي الله علیه وسلم - را در مورد ملیت‌گرایی و مذّمت آن، روایت می‌کند. در ادامه، ویژگی‌های امت اسلام و علت وجوبِ اتحاد و یکپارچگی آنان را توضیح داده و در پایان، نتایج و مفاسد نژادپرستی و غرور ملی و نَسَبی را برمی‌شمارد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات