دانلود کتاب های عربی



بازگشت به اسلام

نویسنده: name

مجموعه مقالاتی است در باب بازاندیشی اعتقادات و فرهنگ اسلامی و دعوت مسلمانان به چنگ‌زدن در حبل الله المتین. این مقالات که در مناسبت‌های مختلف و زبان و مکانهای متفاوت و عناوین گوناگون ایراد و یا نوشته شده‌اند، هدف و انگیزه واحدی دارند: بیدارکردن شعور دینی در مسلمانان و اعاده اعتماد آنها به مرکز و مبدا زندگی و مهیا کردن آنان برای به دوش‌کشیدن رسالت هدایتِ بشریت سرگردان. اگرچه مقالات در ظاهر، موضوعات متفاوتی دارند، پیام یکسانی دارند که همانا دعوت مجدد به اسلام است. نخستین مقاله، خطاب به نمایندگان کشورهای اسلامی در کنفرانس دهلی است و به بیان مسایل و معظلات جوامع اسلامی و راه حل آنها اختصاص دارد. عنوان مقاله دوم پناهگاه انسانیت نام دارد و اسلام و عقاید ناب آن را ملجا و ماوای راستینِ انسان سرگشته امروز معرفی می‌کند. مقاله سوم با عنوان صورت و حقیقت در اصل، متن سخنرانی مولف در همایش عمومی مسلمانان در شهر لَکنوی هند است، که به بیان ظاهر و باطن اعتقادات دینی اختصاص دارد. مقاله چهارم با عنوان انقلابی در طرز فکر برای افتتاح نشریه «المسلمون» در شهر ژنو نگاشته شده و مسلمانان را به بازاندیشی عمیق و اساسی در طرز نگرش‌شان به مسایل دعوت می‌کند. در مقاله پنجم به نام اسلام و جاهلیت رسم و اعتقادات جاهلی‌ای بیان می‌شوند که به مدد اسلام عزیز برچیده شدند. نویسنده در مقاله ششم با نام شاهرگ حیات جاهلیت ضمن بیانِ پس‌مانده‌های حیات جاهلی که بر زندگی مسلمانان امروز سایه افکنده‌اند، راه‌های رهایی از آنها را معرفی می‌کند. مقاله پایانی با عنوان نابسامانی ایمان و اخلاق متن سخنرانی نویسنده در «مرکز جمعیت نجات فلسطین» در بغداد است که به شرح معضلات فعلی جهان اسلام و عواقب ادامه آن و چگونگی رهایی از آنها می‌پردازد.

مجموعه مقالاتی است در باب بازاندیشی اعتقادات و فرهنگ اسلامی و دعوت مسلمانان به چنگ‌زدن در حبل الله المتین. این مقالات که در مناسبت‌های مختلف و زبان و مکانهای متفاوت و عناوین گوناگون ایراد و یا نوشته شده‌اند، هدف و انگیزة واحدی دارند: بیدارکردن شعور دینی در مسلمانان و اعاده اعتماد آنها به مرکز و مبدأ زندگی و مهیا کردن آنان برای به دوش‌کشیدن رسالت هدایتِ بشریت سرگردان. اگرچه مقالات در ظاهر، موضوعات متفاوتی دارند، پیام یکسانی دارند که همانا دعوت مجدد به اسلام است. نخستین مقاله، خطاب به نمایندگان کشورهای اسلامی در کنفرانس دهلی است و به بیان مسایل و معظلات جوامع اسلامی و راه حل آنها اختصاص دارد. عنوان مقاله دوم پناهگاه انسانیت نام دارد و اسلام و عقاید ناب آن را ملجأ و مأوای راستینِ انسان سرگشتة امروز معرفی می‌کند. مقاله سوم با عنوان صورت و حقیقت در اصل، متن سخنرانی مؤلف در همایش عمومی مسلمانان در شهر لَکنوی هند است، که به بیان ظاهر و باطن اعتقادات دینی اختصاص دارد. مقاله چهارم با عنوان انقلابی در طرز فکر برای افتتاح نشریه «المسلمون» در شهر ژنو نگاشته شده و مسلمانان را به بازاندیشی عمیق و اساسی در طرز نگرش‌شان به مسایل دعوت می‌کند. در مقاله پنجم به نام اسلام و جاهلیت رسم و اعتقادات جاهلی‌ای بیان می‌شوند که به مدد اسلام عزیز برچیده شدند. نویسنده در مقاله ششم با نام شاهرگ حیات جاهلیت ضمن بیانِ پس‌مانده‌های حیات جاهلی که بر زندگی مسلمانان امروز سایه افکنده‌اند، راه‌های رهایی از آنها را معرفی می‌کند. مقاله پایانی با عنوان نابسامانی ایمان و اخلاق متن سخنرانی نویسنده در «مرکز جمعیت نجات فلسطین» در بغداد است که به شرح معضلات فعلی جهان اسلام و عواقب ادامة آن و چگونگی رهایی از آنها می‌پردازد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات