دانلود کتاب های عربی



احکام جنایز

نویسنده: name

بیان احکام شرعی اسلام در مورد بیماران در حال مرگ، افراد متوفی و نحوه خاکسپاری و گرامیداشت آنهاست. یکی از زمینه‌هایی که برخی از مسلمانان در آن بدعت فراوان وارد کرده و از سنت رسول خدا فاصله گرفته‌اند. تشییع و تدفین و عزاداری برای مردگان است. نویسنده در این اثر، سنت حسنه پیامبر اکرم را در این باره بیان کرده است تا راهنمای جاوید مسلمین و زمینه بازگشت آن به راه حق باشد. وی با استفاده از احادیث مستند و صحیح پیامبر رحمت، سنت ایشان را در مورد عیادت، وصیت، غُسل، تشییع و دفن در 22 مقوله و موضوع دسته‌بندی کرده و برای هریک توضیحات کاملی ارایه نموده و احادیث پیامبر را در آن مورد خاص ذکر کرده است. برخی از دیگر موضوعات عبارتند از: تلقین شخص در حال مرگ، محرّماتِ خویشاوندانِ متوفی، احکام غسل و تکفین و تشییع، کیفیت نماز میت، زیارت قبور، برگزاری مراسم کنار قبر، سفر به قصد زیارتِ قبور و چراغانی قبرها.

بیان احکام شرعی اسلام در مورد بیماران در حال مرگ، افراد متوفی و نحوه خاکسپاری و گرامیداشت آنهاست. یکی از زمینه‌هایی که برخی از مسلمانان در آن بدعت فراوان وارد کرده و از سنت رسول خدا فاصله گرفته‌اند. تشییع و تدفین و عزاداری برای مردگان است. نویسنده در این اثر، سنت حسنه پیامبر اکرم را در این باره بیان کرده است تا راهنمای جاوید مسلمین و زمینه بازگشت آن به راه حق باشد. وی با استفاده از احادیث مستند و صحیح پیامبر رحمت، سنت ایشان را در مورد عیادت، وصیت، غُسل، تشییع و دفن در 22 مقوله و موضوع دسته‌بندی کرده و برای هریک توضیحات کاملی ارائه نموده و احادیث پیامبر را در آن موردِ خاص ذکر کرده است. برخی از دیگر موضوعات عبارتند از: تلقین شخص در حال مرگ، محرّماتِ خویشاوندانِ متوفی، احکام غسل و تکفین و تشییع، کیفیت نماز میت، زیارت قبور، برگزاری مراسم کنار قبر، سفر به قصد زیارتِ قبور و چراغانی قبرها.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات