دانلود کتاب های عربی


اهل مدینه و منافقان از دیدگاه قرآن و سنت و گفتار اهل بیت

نویسنده: name

بررسی روایی و تاریخی جایگاه و عملکرد منافقانِ مدینه و دیدگاه قرآن کریم نسبت به آنهاست. یکی از موضوعات جنجال برانگیز میان فرقه‌های اسلامی، عدالت صحابه رسول الله است و این که آیا از آنان ردّه برگشت از دین یا نفاقی سر زده و آیا آیاتی که منافقان مدینه را مذّمت می‌کند، شامل برخی از صحابه هم می‌شود یا به طور کلی از افراد دیگری سخن می‌گوید. نویسنده با بهره‌گیری از آیات قرآن و کلام حکیمانه پیامبر اسلام، مشخصات منافقان را بیان و چندین گزارش‌ تاریخی درباره اعمال خبیثانه‌شان در مدینه نقل می‌کند، تا نشان دهد که آنان چگونه قصد ضربه‌زدن به اسلام و رسول خدا را داشتند. در ادامه، به شرح مناظراتش با چند تن از شیعیان درباره شان و جایگاه صحابه می‌پردازد، تا برتری و فضل آنان را در کلام خدا ، پیامبر و اهل بیت نشان داده و آنان را از تهمت‌های ناروای شیعیان، مبّرا سازد.

بررسی روایی و تاریخی جایگاه و عملکرد منافقانِ مدینه و دیدگاه قرآن کریم نسبت به آنهاست. یکی از موضوعات جنجال برانگیز میان فرقه‌های اسلامی، عدالت صحابه رسول الله است و این که آیا از آنان ردّه برگشت از دین یا نفاقی سر زده و آیا آیاتی که منافقان مدینه را مذّمت می‌کند، شامل برخی از صحابه هم می‌شود یا به طور کلی از افراد دیگری سخن می‌گوید. نویسنده با بهره‌گیری از آیات قرآن و کلام حکیمانه پیامبر اسلام، مشخصات منافقان را بیان و چندین گزارش‌ تاریخی درباره اعمال خبیثانه‌شان در مدینه نقل می‌کند، تا نشان دهد که آنان چگونه قصد ضربه‌زدن به اسلام و رسول خدا را داشتند. در ادامه، به شرح مناظراتش با چند تن از شیعیان درباره شأن و جایگاه صحابه می‌پردازد، تا برتری و فضل آنان را در کلام خدا ، پیامبر و اهل بیت نشان داده و آنان را از تهمت‌های ناروای شیعیان، مبّرا سازد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات