دانلود کتاب های عربی


حجیت فهم سلف و پاسخ به شبهات مخالفین

نویسنده: name

اهمیت پیروی از «سَلَف صالح» را در درک و استدلال دینی و فقهی بیان می‌کند. یکی از مهم‌ترین اصول علمی برای فهم متون شرعی و بررسی آن، بهره‌گیری از فهمِ سلف صالح درباره نصوص است؛ زیرا درستیِ فهم نصوص شرعی، پایه اساسی در درست بودن استدلال دینی و فقهی می‌باشد و شخص نمی‌تواند هدف الله و رسولش را بفهمد مگر آنکه فهمش از رهنمودهای قرآن و سنت، مطابق با فهم سلفِ صالح باشد. با وجود این، برخی از گروهها از جمله متفکران سکولار و خاورشناسان، درستیِ چنین دیدگاهی را زیر سیوال می‌برند و اصولاً پیروی از کسانی را که چهارده قرن پیش می‌زیسته‌اند نامعقول و گمراه‌کننده می‌دانند. نویسنده در کتاب حاضر، اشکالات و خرده‌گیریهای آنان را در تحت نُه عنوان کلی دسته‌ بندی کرده و با استفاده از نصوص قرآن و حدیث به آنها پاسخ می‌گوید.

اهمیت پیروی از «سَلَف صالح» را در درک و استدلال دینی و فقهی بیان می‌کند. یکی از مهم‌ترین اصول علمی برای فهم متون شرعی و بررسی آن، بهره‌گیری از فهمِ سلف صالح درباره نصوص است؛ زیرا درستيِ فهم نصوص شرعی، پایه اساسی در درست بودن استدلال دینی و فقهی می‌باشد و شخص نمی‌تواند هدف الله و رسولش را بفهمد مگر آنکه فهمش از رهنمودهای قرآن و سنت، مطابق با فهم سلفِ صالح باشد. با وجود این، برخی از گروهها از جمله متفکران سکولار و خاورشناسان، درستيِ چنین دیدگاهی را زیر سئوال می‌برند و اصولاً پیروی از کسانی را که چهارده قرن پیش می‌زیسته‌اند نامعقول و گمراه‌کننده می‌دانند. نویسنده در کتاب حاضر، اشکالات و خرده‌گیریهای آنان را در تحت نُه عنوان کلی دسته‌ بندی کرده و با استفاده از نصوص قرآن و حدیث به آنها پاسخ می‌گوید.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات