دانلود کتاب های عربی



یکتاپرستی در قرآن

نویسنده: name

رویکرد قرآن را به مفهوم و مصادیق یکتاپرستی شرح می‌دهد. کتاب حاضر، متن گفت و شنوی است که بین نویسنده و یکی از دوستانش روی داده و عیناً از گفتار به نوشتار درآمده است؛ چنانکه شیوه نگارش کتاب نیز به خوبی گویای این امر است. هدف از تالیف و ترجمه این اثر، معالجه آفتی مرگبار است که از دیرباز گریبان‌گیرِ انسان بوده است: روی آوردن به مخلوقات جاندار و بی‌جان به منظور ارضای غریزه پرستش؛ یعنی همان نیازی که باعث می‌شود تا بشر همواره در پی یافتن پناهگاه و معبودی باشد تا با او راز و نیاز کند و مراد و حاجتش را از او درخواست کند. متاسفانه در طول تاریخ، این حس پاک، آلوده شرک و انحراف شد تا آنکه بهترین خلق خدا، حضرت ختمی ‌مرتبت -صلی الله علیه وسلم- به امر خدا به درمان و اصلاح آن همت گماشت. در این کتاب، با آن دسته از آیات نورانی قرآن آشنا می‌شویم که به شرح و توصیف توحید و شرک و مصادیق هر یک اختصاص یافته است. همچنین خواهیم دید که صورت‌های گوناگون و جلوه‌های نوین و مخفی شرک، چطور جامعه امروزی مسلمانان را تهدید می‌کند و چگونه باید خود را برای مقابله با آن مهیا کنیم.

رویکرد قرآن را به مفهوم و مصادیق یکتاپرستی شرح می‌دهد. کتاب حاضر، متن گفت و شنوی است که بین نویسنده و یکی از دوستانش روی داده و عیناً از گفتار به نوشتار درآمده است؛ چنانکه شیوه نگارش کتاب نیز به خوبی گویای این امر است. هدف از تألیف و ترجمه این اثر، معالجه آفتی مرگبار است که از دیرباز گریبان‌گیرِ انسان بوده است: روی آوردن به مخلوقات جاندار و بی‌جان به منظور ارضای غریزه پرستش؛ یعنی همان نیازی که باعث می‌شود تا بشر همواره در پی یافتن پناهگاه و معبودی باشد تا با او راز و نیاز کند و مراد و حاجتش را از او درخواست کند. متأسفانه در طول تاریخ، این حسِ پاک، آلوده شرک و انحراف شد تا آنکه بهترین خلق خدا، حضرت ختمی ‌مرتبت -صلی الله علیه وسلم- به امر خدا به درمان و اصلاح آن همت گماشت. در این کتاب، با آن دسته از آیات نورانی قرآن آشنا می‌شویم که به شرح و توصیف توحید و شرک و مصادیق هر یک اختصاص یافته است. همچنین خواهیم دید که صورت‌های گوناگون و جلوه‌های نوین و مخفی شرک، چطور جامعه امروزی مسلمانان را تهدید می‌کند و چگونه باید خود را برای مقابله با آن مهیا کنیم.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات