دانلود کتاب های عربی


گناه و آثار شوم آن در زندگى امت از قرآن و سنت

نویسنده: name

آثار و عوارض شوم و ناگوارِ گناه در زندگی انسان را بیان و راه‌های دوری و توبه‌کردن آن را تشریح می‌کند. هدف نویسنده از تالیف این اثر، آن است که راهِ واقعیِ برگشتن به مهر و لطف خدا را نشان دهد و این عقیده را که «صرفاً با توبه‌کردن، همه گناهان پاک می‌شود» تصحیح نماید. به تصریحِ وی، توبه‌کردن شرایط و آدابی دارد که اگر حاصل نشود، تاثیری در حال فرد گناهکار نخواهد داشت. بنابراین، روش توبه صحیح و کارهای واجب پس از آن را بیان می‌کند. او در آغاز، ریشه و اسباب گناه را توضیح می‌دهد و سپس، آثار و پیامدهایِ گناه در گذشتگان را به نقل از آیات قرآن، روایات نبوی و گزارش‌های موثق تاریخی بازگو می‌نماید. در فصل بعد، شرح حال برخی از یاران و پیروان حضرت رسول الله را بیان می‌کند که دچار اشتباه و گناه شدند و عواقب آن را دیدند. در ادامه، کارهای خطرناکی را معرفی می‌کند که نتایج ناگوارِ آن، به سرعت دامنگیر انسان می‌شود. از دیگر مباحث کتاب می‌توان موارد ذیل را برشمرد: آثارِ گناه بر زندگی انسان، توبه و شرایط آن، پاک‌کننده‌های گناه؛ راهِ رهایی از گناه و گناهانی که حضرت محمد از آنها نهی کردند.

آثار و عوارض شوم و ناگوارِ گناه در زندگی انسان را بیان و راه‌های دوری و توبه‌کردن آن را تشریح می‌کند. هدف نویسنده از تألیف این اثر، آن است که راهِ واقعیِ برگشتن به مهر و لطف خدا را نشان دهد و این عقیده را که «صرفاً با توبه‌کردن، همه گناهان پاک می‌شود» تصحیح نماید. به تصریحِ وی، توبه‌کردن شرایط و آدابی دارد که اگر حاصل نشود، تأثیری در حال فردِ گناهکار نخواهد داشت. بنابراین، روش توبه صحیح و کارهای واجبِ پس از آن را بیان می‌کند. او در آغاز، ریشه و اسباب گناه را توضیح می‌دهد و سپس، آثار و پیامدهایِ گناه در گذشتگان را به نقل از آیات قرآن، روایات نبوی و گزارش‌های موثق تاریخی بازگو می‌نماید. در فصل بعد، شرح حال برخی از یاران و پیروان حضرت رسول الله را بیان می‌کند که دچار اشتباه و گناه شدند و عواقب آن را دیدند. در ادامه، کارهای خطرناکی را معرفی می‌کند که نتایج ناگوارِ آن، به سرعت دامنگیر انسان می‌شود. از دیگر مباحث کتاب می‌توان موارد ذیل را برشمرد: آثارِ گناه بر زندگی انسان، توبه و شرایط آن، پاک‌کننده‌های گناه؛ راهِ رهایی از گناه و گناهانی که حضرت محمد از آنها نهی کردند.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات