دانلود کتاب های عربی



مختصر صحیح بخاری

نویسنده: name

ترجمه فارسی کتاب «التجرید للجامع الصحیح» است که خلاصه صحیح بخاری است. صحیح بخاری یکی از مهم‌ترین کتب حدیثی جهان اسلام و بنابر عقیده جمهور مسلمانان، صحیح‌ترین کتاب بعد از قرآن کریم است. امام بخاری آن را در مدت 16 سال و گزینش از میان ششصد هزار حدیثِ محفوظش به رشته تحریر درآورده است. این اثر گرانبها مشتمل بر روایات نقل‌شده از رسول گرامی اسلام در مورد احکام فقهی و مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسلمین و آداب اسلامی است. مولف اثر حاضر، که خود از علمای به نام و محدثین سرشناس یمن در قرن نهم هجری است، با هدف گزینش و خلاصه کردن کتاب امام بخاری، برخی از مهم‌ترین روایاتِ صحیح را انتخاب کرده تا یار و قرین و همواره در دسترس مسلمانان خداجو و حقیقت دوست باشد. کتاب با مقدمه مفصلِ صد صفحه‌ایِ مترجم آغاز می‌شود که در آن، زندگینامه و آثار و احوال امام بخاری را به طور مشروح بیان کرده و فضایل اخلاقی و علمیِ امام را برمی‌شمارد. ادامه این اثر، ترجمه احادیث نبوی است که در باب‌های گوناگون و ذیل 88 فصل کتاب در اختیار خواننده قرار می‌گیرد.

ترجمه فارسی کتاب «التجرید للجامع الصحیح» است که خلاصة صحیح بخاری است. صحیح بخاری یکی از مهم‌ترین کتب حدیثی جهان اسلام و بنابر عقیده جمهور مسلمانان، صحیح‌ترین کتاب بعد از قرآن کریم است. امام بخاری آن را در مدت 16 سال و گزینش از میان ششصد هزار حدیثِ محفوظش به رشته تحریر درآورده است. این اثر گرانبها مشتمل بر روایات نقل‌شده از رسول گرامی اسلام در مورد احکام فقهی و مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسلمین و آداب اسلامی است. مؤلف اثر حاضر، که خود از علمای به نام و محدثین سرشناس یمن در قرن نهم هجری است، با هدف گزینش و خلاصه کردن کتاب امام بخاری، برخی از مهم‌ترین روایاتِ صحیح را انتخاب کرده تا یار و قرین و همواره در دسترس مسلمانان خداجو و حقیقت دوست باشد. کتاب با مقدمه مفصلِ صد صفحه‌ایِ مترجم آغاز می‌شود که در آن، زندگینامه و آثار و احوال امام بخاری را به طور مشروح بیان کرده و فضایل اخلاقی و علمیِ امام را برمی‌شمارد. ادامه این اثر، ترجمه احادیث نبوی است که در باب‌های گوناگون و ذیل 88 فصل کتاب در اختیار خواننده قرار می‌گیرد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات