دانلود کتاب های عربی


توضيحاتي پيرامون اصول دعوت سلفيت

نویسنده: name

اصول عقیدتی رویکرد «سلفیّت» را بیان می‌کند و دیدگاههای مخالفان این رویکرد را نقد و بررسی می‌نماید. برخی از مذاهب اسلامی، رویکرد کلامی و عقیدتی سلفیّت را درباره ی حُجّیت حدیث و مفهوم اسماء و صفات نمی‌پذیرند و پیروان این رویکرد را به تحجّر و تعصب دینی متهم می‌کنند. نویسنده فاضل این کتاب می‌کوشد تا با استفاده از اصول عقلی و منطقی و بهره‌گیری از آیات قرآن و احادیث نبوی ـ صلی الله علیه وسلم ـ به منتقدان پاسخ می‌گوید. وی بحث را با تعریف اصطلاح «سَلَف» آغاز می‌کند و نشان می‌دهد که بنا بر اصول اسلامی، پیروی از مذهب سلف واجب است. وی در ادامه به بحث در مورد اصالتِ «خبرِ واحد» می‌پردازد و آنگاه دیدگاه علمای اربعه را درباره پیروی از مذهب سلف نقل می‌کند. دیگر مباحث کتاب عبارتند از: بحث در مورد «تشبیه» و «تعطیل»، قایده اهل‌سنت در اثبات صفات، نقد دیدگاه متعزله در مورد صفات الهی و اصول اساسی دعوت به قرآن و سنت.

اصول عقیدتی رویکرد «سلفيّت» را بیان می‌کند و دیدگاههای مخالفان این رویکرد را نقد و بررسی می‌نماید. برخی از مذاهب اسلامی، رویکرد کلامی و عقیدتی سلفيّت را درباره ی حُجّیت حدیث و مفهوم اسماء و صفات نمی‌پذیرند و پیروان این رویکرد را به تحجّر و تعصب دینی متهم می‌کنند. نویسنده فاضل این کتاب می‌کوشد تا با استفاده از اصول عقلی و منطقی و بهره‌گیری از آیات قرآن و احادیث نبوی ـ صلی الله علیه وسلم ـ به منتقدان پاسخ می‌گوید. وی بحث را با تعریف اصطلاح «سَلَف» آغاز می‌کند و نشان می‌دهد که بنا بر اصول اسلامی، پیروی از مذهب سلف واجب است. وی در ادامه به بحث در مورد اصالتِ «خبرِ واحد» می‌پردازد و آنگاه دیدگاه علمای اربعه را درباره پیروی از مذهب سلف نقل می‌کند. دیگر مباحث کتاب عبارتند از: بحث در مورد «تشبیه» و «تعطیل»، قائده اهل‌سنت در اثبات صفات، نقد دیدگاه متعزله در مورد صفات الهی و اصول اساسی دعوت به قرآن و سنت.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات