دانلود کتاب های عربی



روش قرآن در اثبات اصول

نویسنده: name

شیوه‌های قرآن کریم را در استدلال‌های منطقی بیان کرده و روش صحیح برداشت مفاهیم دینی را شرح می‌دهد. نویسنده در این اثر می‌کوشد تا به این پرسش‌ها پاسخ گوید که «اصول دین چگونه به اثبات می‌رسد» و «چگونه یک فرد عامی و درس‌نخوانده که هیچ دانشی ندارد، می‌تواند بدون کمک گرفتن از علماء اصول حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد و از شبهات رهایی یابد». وی کتاب را با بحث پیرامونِ روش قرآن در اثبات اصول دین آغاز کرده و به مقدم ‌بودن دلیل بر باور و صحت و اعتبارِ دلیل می‌پردازد. در فصل بعد، به تبیین روش قرآن در اثبات اصول عقیده پرداخته و در ادامه، ادله ثبوت حقیقت وحدانیت خداوند، نبوت پیامبر و روز آخرت را شرح می‌دهد. بحث در شیوه استدلال شریعت در قرآن، موضوع فصل آتی است. پس از آن، عقلی/ منطقی‌بودنِ دلایل قرآن بررسی شده و انگیزه‌های عدم پذیرش آنها از جانب کافران و ملحدین بازگو می‌شود. فصل پایانی کتاب، به نقش‌ها یا وظایف اختصاصی کتاب قرآن سنت و عقل در درک و دریافت پیام توحید از جانب پروردگار می‌پردازد.

شیوه‌های قرآن کریم را در استدلال‌های منطقی بیان کرده و روش صحیح برداشت مفاهیم دینی را شرح می‌دهد. نویسنده در این اثر می‌کوشد تا به این پرسش‌ها پاسخ گوید که «اصول دین چگونه به اثبات می‌رسد» و «چگونه یک فرد عامی و درس‌نخوانده که هیچ دانشی ندارد، می‌تواند بدون کمک گرفتن از علماء اصول حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد و از شبهات رهایی یابد». وی کتاب را با بحث پیرامونِ روش قرآن در اثبات اصول دین آغاز کرده و به مقدم ‌بودن دلیل بر باور و صحت و اعتبارِ دلیل می‌پردازد. در فصل بعد، به تبیین روش قرآن در اثبات اصول عقیده پرداخته و در ادامه، ادلة ثبوت حقیقت وحدانیت خداوند، نبوت پیامبر و روز آخرت را شرح می‌دهد. بحث در شیوه استدلال شریعت در قرآن، موضوع فصل آتی است. پس از آن، عقلی/ منطقی‌بودنِ دلائل قرآن بررسی شده و انگیزه‌های عدم پذیرش آنها از جانب کافران و ملحدین بازگو می‌شود. فصل پایانی کتاب، به نقش‌ها یا وظایف اختصاصی کتاب قرآن سنت و عقل در درک و دریافت پیام توحید از جانب پروردگار می‌پردازد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات