دانلود کتاب های عربی



ازدواج موقت

نویسنده: name

بررسی پدیده ازدواج موقت در اسلام و اندیشه تشیع براساس آیات قرآن، روایات و فتاوی علماست. نویسنده، کتاب را با بحث پیرامون احکام ازدواج در قرآن و واجبات و محرماتِ آن آغاز می‌کند و به مفهوم لغوی استمتاع لذت‌جویی و مصادیق آن و رویکرد اسلام به آن می‌پردازد. وی سپس به مبحث مهریه، به عنوان مهم‌ترین مساله مرتبط با ازدواج، اشاره کرده و چهار نوع مهریه را نام برده و درباره هر یک توضیح می‌دهد. آنگاه، روایات نقل شده از پیامبر، ایمه شیعه و فتاوای مجتهدان را مورد مطالعه و مداقه قرار داده و بدین شکل، حرمت نکاحِ متعه را به اثبات می‌رساند. بررسی تاریخیِ شیوه عملکرد و دیدگاه ایمه در این باره، موضوعِ بخش پایانی کتاب است.

بررسی پدیده ازدواج موقت در اسلام و اندیشه تشیع براساس آیات قرآن، روایات و فتاوی علماست. نویسنده، کتاب را با بحث پیرامون احکام ازدواج در قرآن و واجبات و محرماتِ آن آغاز می‌کند و به مفهوم لغوی استمتاع لذت‌جویی و مصادیق آن و رویکرد اسلام به آن می‌پردازد. وی سپس به مبحث مهریه، به عنوان مهم‌ترین مسأله مرتبط با ازدواج، اشاره کرده و چهار نوع مهریه را نام برده و دربارة هر یک توضیح می‌دهد. آنگاه، روایات نقل شده از پیامبر، ائمه شیعه و فتاوای مجتهدان را مورد مطالعه و مداقه قرار داده و بدین شکل، حرمت نکاحِ متعه را به اثبات می‌رساند. بررسی تاریخیِ شیوه عملکرد و دیدگاه ائمه در این باره، موضوعِ بخش پایانی کتاب است.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات