دانلود کتاب های عربی



فتح القريب در فقه امام شافعى

نویسنده: name

بیان مختصر احکام فقهی اسلام بر اساس مذهب امام شافعی رضی الله عنه است. قاضی ابوشجاع اصفهانی کتاب حاضر را به درخواست برخی از شاگردانش و با هدف ارایه ساده مباحث و مفاهیم فقهی برای علاقه‌مندان مباحث فقهی و احکام اسلامی تالیف کرده است؛ از این روست که می‌بینیم از بیان پیچیده ی احکام و اصطلاحات خاص اجتناب کرده است. وی کتاب را با بیان احکام مربوط به طهارت آغاز کرده و در ادامه، مسایل مربوط به نماز، زکات، روزه و حج را شرح می‌دهد. سپس احکام معاملات، فرایض و ازدواج و طلاق را بازگو می‌کند. بحث در جنایات، حدود، جهاد و شکار موضوع بخش‌های بعدی کتاب است. شرح احکام نذر، شهادات و عتق کتاب را به پایان می‌برد.

بیان مختصر احکام فقهی اسلام بر اساس مذهب امام شافعی رضی الله عنه است. قاضی ابوشجاع اصفهانی کتاب حاضر را به درخواست برخی از شاگردانش و با هدف ارائه ساده مباحث و مفاهیم فقهی برای علاقه‌مندان مباحث فقهی و احکام اسلامی تألیف کرده است؛ از این روست که می‌بینیم از بیان پیچیده ی احکام و اصطلاحات خاص اجتناب کرده است. وی کتاب را با بیان احکام مربوط به طهارت آغاز کرده و در ادامه، مسایل مربوط به نماز، زکات، روزه و حج را شرح می‌دهد. سپس احکام معاملات، فرایض و ازدواج و طلاق را بازگو می‌کند. بحث در جنایات، حدود، جهاد و شکار موضوع بخش‌های بعدی کتاب است. شرح احکام نذر، شهادات و عتق کتاب را به پایان می‌برد.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات