دانلود کتاب های عربی



انسان بین مادیگری و اسلام

نویسنده: name

بررسی تحلیلی و انتقادی مهم‌ترین مکتب‌های فکری – عقیدتی قرن حاضر و مقایسه آن با دیدگاه‌های نجاتبخش اسلام است. نویسنده مصری این اثر، که یکی از مشهورترین مُصلحان و متفکرانِ اجتماعی جهان اسلام به شمار می‌آید، ناآگاهی از آموزه‌های الهی دین اسلام را دلیل اصلی حیرانی و واماندگی جوانان مسلمان و گرایش به سوی فرهنگ مادی غرب می‌داند و در این اثرِ جامع، می‌کوشد تا با مقایسه آرمان‌ها و ارزش‌های مکاتب مادی رایج با تعالیم ناب اسلامی، برتری و شایستگیِ بلامنازع اسلام را اثبات نماید و راهی نو فراروی جوانان مسلمان بگذارد. کتاب، با بیان جهان بینی و ایدیولوژی مسیحیت آغاز و آنگاه، دیدگاه فروید و داروین درباره چگونگی خلقت و هدفِ آن، وجدان اخلاقی و اخلاق اجتماعی تشریح می‌شود. نویسنده در طی فصل‌های بعدی، نگرش مکتب پراگماتیسم، کمونیسم و ماتریالیسم را نسبت به هدف خلقت انسان و نقش و وظیفه وی در اجتماع بیان می‌کند و در فصل آتی، به تبیین نظر اسلام درباره آفرینش و هدف آن، تفاوت‌های اسلام با دیگر مکاتب و امتیازاتش بر قوانین بشری و راه‌های مبارزه با نفس می‌پردازد. دیگر موضوعات کتاب عبارت‌اند از: تعادل میان جرم و کیفر در مکتب اسلام، چگونگی پاسخ به تمایل جنسی در اسلام، مساوات در خانواده، ارزش‌های اخلاقی و شیوه‌های تهذیب اخلاق.

بررسی تحلیلی و انتقادی مهم‌ترین مکتب‌های فکری – عقیدتی قرن حاضر و مقایسه آن با دیدگاه‌های نجاتبخشِ اسلام است. نویسنده مصری این اثر، که یکی از مشهورترین مُصلحان و متفکرانِ اجتماعی جهان اسلام به شمار می‌آید، ناآگاهی از آموزه‌های الهی دین اسلام را دلیل اصلی حیرانی و واماندگی جوانان مسلمان و گرایش به سوی فرهنگ مادی غرب می‌داند و در این اثرِ جامع، می‌کوشد تا با مقایسه آرمان‌ها و ارزش‌های مکاتب مادی رایج با تعالیم ناب اسلامی، برتری و شایستگیِ بلامنازع اسلام را اثبات نماید و راهی نو فراروی جوانان مسلمان بگذارد. کتاب، با بیان جهان بینی و ایدئولوژی مسیحیت آغاز و آنگاه، دیدگاه فروید و داروین درباره چگونگی خلقت و هدفِ آن، وجدان اخلاقی و اخلاق اجتماعی تشریح می‌شود. نویسنده در طی فصل‌های بعدی، نگرش مکتب پراگماتیسم، کمونیسم و ماتریالیسم را نسبت به هدف خلقت انسان و نقش و وظیفه وی در اجتماع بیان می‌کند و در فصل آتی، به تبیین نظر اسلام درباره آفرینش و هدف آن، تفاوت‌های اسلام با دیگر مکاتب و امتیازاتش بر قوانین بشری و راه‌های مبارزه با نفس می‌پردازد. دیگر موضوعات کتاب عبارت‌اند از: تعادل میان جرم و کیفر در مکتب اسلام، چگونگی پاسخ به تمایل جنسی در اسلام، مساوات در خانواده، ارزش‌های اخلاقی و شیوه‌های تهذیب اخلاق.



برای سفارش کتاب، کافی است نام و "کد کتاب" را از طریق پیامک یا تلگرام به شماره 09355621039 ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل شود.
تبلیغات